_____________________________
W DNIU 24 WRZEŚNIA 2015 ZOSTAŁA UROCZYŚCIE POŚWIĘCONA I ODDANA DO UŻYTKU NOWA CZĘŚĆ BUDYNKU DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁUKOWIE. POŚWIĘCENIA DOKANAŁ J.E.KS. BP. PIOTR SAWCZUK
Kilka słów na temat przyczyny naszego dzisiejszego spotkania, a jest nią ukończenie projektu „ Rozbudowa i modernizacja DPS w Łukowie działaniem przeciw wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie” realizowanego w ramach programu” Poprawa jakości usług świadczonych w Domach Pomocy Społecznej i placówkach opiekuńczo – wychowawczych, wdrażanych w ramach obszaru tematycznego Ochrona Zdrowia Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy.
20 grudnia 2007 roku została podpisana „Umowa ramowa” pomiędzy Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Szwajcarską Radą Federalną o wdrożeniu Szwajcarsko – Polskiego Programu współpracy w celu zmniejszania różnic społeczno – gospodarczych w obrębie rozszerzonej Unii Europejskiej.
22.05.2013 roku została podpisana umowa pomiędzy Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Lublinie a Powiatem Łukowskim gdzie Powiat Łukowski zobowiązał się do realizacji Projektu.
Umowę w imieniu Instytucji Realizującej podpisała Dyrektor ROPS w Lublinie Pani Aleksandra Warmińska,
w imieniu Beneficjenta -
- Przewodniczący Zarządu Powiatu – Janusz Kozioł
- Wicestarosta – Członek Zarządu Krzysztof Tymoszuk
- Skarbnik Powiatu – Elżbieta Sawicka
Całkowita wartość projektu wynosiła 1. 926.366.73 zł.
z tego 85% dofinansowała instytucja realizująca a 15% to wkład własny Powiatu.
Umowa obejmowała II komponenty.
Komponent I – to wszelkie działania inwestycyjne oraz zakup wyposażenia
Komponent II – to działania szkoleniowe kadry pracowniczej Domu Pomocy Społecznej.
Zarząd Powiatu Uchwałą powołał Zespół Projektowy w składzie:
v Koordynator Projektu – S. Andrzejuk Anna
v Specjalista ds. informacji, promocji, monitoringu i ewaluacji –Wrzosek Anna
v Specjalista ds. inwestycji – Suchodolski Przemysław
v Specjalista ds. finansowych - Gajownik Halina
v Specjalista ds. zamówień publicznych – Ponikowski Adam
Zadaniem zespołu była realizacja projektu. Projekt inwestycyjny przygotowała Pani Katarzyna Dylak wraz ze współpracownikami.
W wyniku przetargu wyłoniono wykonawcę komponentu I, którym był Zakład Remontowo - Budowlany Alicja Jedut z Lubartowa.
Nadzór inwestorski nad realizacją części projektu pełnił Józef Sarosiek z Nowych Igań.
Realizacja projektu obejmowała dobudowę budynku w którym mieści się;
- sala rehabilitacyjno – terapeutyczna ;
- sala kominkowa wyposażona w telewizor z kinem domowym, bufet, sofę z fotelami, krzesła;
- pomieszczenia terapeutyczne do muzykoterapii wyposażone w perkusję, gitarę i inne drobne sprzęty muzyczne.
- pomieszczenia do terapii zajęciowej wyposażone w szafy, laptopy,
- pomieszczenia pralni wyposażone w stół do prasowania, prasowalnicę do koszul,
- pomieszczenia konserwatora, garaże, pomieszczenie socjalne
Na dachu zamontowano kolektory słoneczne.
Wybudowano altankę w ogrodzie terapeutycznym wraz z grillem, stołami i ławkami.
Wyremontowano budynek gospodarczy przystosowany do potrzeb osób korzystających z ogrodu terapeutycznego oraz budynek pralni który przystosowano do sali hydromasażu wraz z sauną oraz pracowni stolarskiej wraz z wyposażeniem w niezbędne narzędzia.
Pomieszczenie rehabilitacji doposażono w laser, łóżko wodne, i worek treningowy bokserski.
W ramach powstałych oszczędności po przetargu w komponencie I drugą część projektował p. Leszek Jańczak, realizowała firma Kontakt Konrad Dzieńkowski z Lublina , a funkcję inspektora nadzoru pełnił Marek Janiszek.
Wykonano wówczas ciągi komunikacyjne z kostki brukowej, ogrodzono teren, wymieniono bramy wjazdowe, uporządkowano teren. W budynku głównym wymieniono stolarkę drzwiową, założono rolety zewnętrzne i moskitiery, zamontowano instalację monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego.
Pomieszczenia rehabilitacji doposażono w lampę do terapii światłem spolaryzowanym, aparat do głębokiej stymulacji elektromagnetycznej oraz aparat do terapii radialną falą uderzeniową.
W ramach komponentu II działania szkoleniowe - prowadziło Centrum Doradztwa Finansowego Urszula Bancerz z Łukowa.
Kadra Domu Pomocy Społecznej skorzystała z kursów i szkoleń w 24 tematach. Niektóre w trzech turach aby każdy z pracowników mógł w nich uczestniczyć.
Celem projektu była poprawa jakości usług świadczonych w naszym domu, poprawa warunków życia mieszkańców a także zmniejszenie wykluczenia społecznego niepełnosprawnych intelektualnie dzieci i młodzieży.
Jestem przekonana, że zamierzony cel został osiągnęliśmy.